اعتبار قیمت ها

ایران-پابلیشرز

به مناسبت نکوداشت روز قلم، 30 درصد تخفیف تا 22 تیر ماه

لیست خدمات و هزینه ها

      ۩  در صورت وجود هر گونه سوال می توانید در ساعات اداری با دفتر شرکت تماس حاصل فرمایید.

021-28422
publications@itresearches.ir
»بستن

برآورد قیمت، سود فروش، تخمین فروش، درآمد زایی

<b>انتشار</b>ات <b>بین المللی</b>، <b>نشر کتاب خارج از کشور</b>، <b>نشر موسیقی خارج از کشور</b>، <b>نشر فیلم خارج از کشور</b>



  نحوه محاسبه میزان فروش:

        ابتدا پیش از هر گونه صحبتی در مورد قیمت گذاری بایستی توجه کرد که نحوه ی کسب اطلاعات در مورد نرخ فروش می توان به غیر از استعلام از شرکت از طریق وبسایت آمازون به این مورد اقدام کرد. نحوه تخمین نرخ فروش روزانه کتاب ها و دیگر محصولات در وبسایت آمازون بر اساس آمار Amazone Best Sellers Rank برای هر کتاب یا محصولات دیگر در صفحه فروش در عکس زیر قابل مشاهده است.

amazone best seller rank


موقعیت amazone best seller rank در صفحه فروش کتاب یا دیگر محصولات



نحوه ی تخمین فروش <b>کتاب</b> و دیگر آثار


نحوه ی تخمین فروش کتاب و دیگر آثار



        همانگونه که مشاهده می شود در پایین قسمت اطلاعات محصول مورد نظر ، Product Details رنک فروش را مشخص می کند که بسته به عدد نوشته شده، میزان نرخ فروش روزانه محصول قابل محاسبه است. برای مثال رنک ۱ تا ۵ بدان معنا است که محصول مذکور روزانه بیش از ۳۰۰۰ نسخه بفروش می رساند، یا رنک ۵۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ بدان معنا خواهد بود که فروش کتاب یا محصولات دیگر نزدیک به ۱ عدد در روز است.لازم به ذکر است که عدم وجود این گزینه به معنای آن است که تاکنون کتاب یا آثار دیگر شما میزان فروشی نداشته است.

  نحوه محاسبه سود حاصل از فروش:

کتاب


نحوه ی قیمت گذاری بر روی کتاب بدین صورت است که به میزان قیمت تمام شده ی کتاب بدون سود می توانید مقدار دلخواهی به مبلغ آن اضافه کنید. ما با توجه به کتب مشابه این قیمت گذاری را برای شما بهینه می کنیم.

سود کتاب شما پس از فروش بدینگونه محاسبه می شود که ابتدا 30 درصد از آن به منظور مالیات به دولت آمریکا پرداخت می شود و 15 تا 25 درصد توسط سایت فروشنده از سود کسر میگردد. مابقی به حساب شرکت واریز می شود و پس از کسر چند درصد از آن بابت حواله پول، در ایران به ریال به حساب شما واریز می شود.


موسیقی


برای تهیه و تولید هر اثر در قالب سی دی شرکت تولید کننده آمازون 4.95 دلار هزینه ثابت تولید و جهت فروش نیز این شرکت 45% از سود فروش را به عنوان سهم فروشنده برداشت خواهد کرد. بدین ترتیب مابقی سود، سهم صاحب اثر خواهد بود.

برای مثال در یک قیمت گذاری معمول 20 تا 25 دلاری یک آلبوم موسیقی، حق سازنده اثر از فروش هر سی دی عبارت خواهد بود از 6.05 در فروش 20 دلاری و یا 8.8 در فروش 25 دلاری.

در صورت علاقه به امکان همزمان فروش فایل الکترونیکی نیز بابت هر آهنگ آلبوم 0.6 دلار حق مؤلف خواهد بود.


فیلم


برای تهیه و تولید هر اثر در قالب سی دی شرکت تولید کننده آمازون 4.95 دلار هزینه ثابت تولید و جهت فروش نیز این شرکت 45% از سود فروش را به عنوان سهم فروشنده برداشت خواهد کرد. بدین ترتیب مابقی سود، سهم صاحب اثر خواهد بود.

برای مثال در یک قیمت گذاری معمول 20 تا 25 دلاری یک آلبوم موسیقی، حق سازنده اثر از فروش هر سی دی عبارت خواهد بود از 6.05 در فروش 20 دلاری و یا 8.8 در فروش 25 دلاری.

در صورت علاقه به امکان همزمان عرضه و فروش فایل الکترونیکی نیز بابت هر فروش، نیمی از قیمت فروش به عنوان حق مؤلف محاسبه می شود.



  کسب درآمد از فروش کتاب در سایت آمازون و سایت های مشابه:

در صورت تمایل به کسب درآمد بالا به این روش بایستی همواره از خود سوال کنید "چه کسی این کتاب را می خرد؟" یا "چه کسی به این کتاب نیاز دارد؟" لذا مسلم است نبایستی انتظار فروش بالا داشته باشید اگر جوابی برای سوال خود پیدا نکنید: اصولا" تبلیغات برای کتاب، از اولین گزینه های روی میز است.

و اما بهتر است از ویژگی خرید آنلاین و موتور های جستجو بهره ببرید؛ چرا که حتی اگر هم برای کتاب خود تبلیغ کنید خواننده های کتاب شما، از روش جستجو در اینترنت کتاب شما را خواهند یافت.

کافی است به نحوه کارکرد موتور های جستجو توجه کنید... تنها یک عنوان و نام نویسنده برای فروش کافی نیست! خوشبختانه در سایت آمازون هم مؤلف یا مؤلف ها صفحه ی شخصی دارند هم هر کتاب آنها که میتوان در آن صفحات توضیحاتی نوشت. این روش فرصت مناسبی است برای آنکه کتاب خود را در معرض جستجو قرار دهید باقی کار ها ی مربوطه را به آمازون واگذار کنید. متنی که شما و کتابتان را در معرض دید موتور های جستجو قرار می دهند همان هایی است که مخاطبین کتاب شما آن را جستجو میکنند. پس بایستی دست به کار شوید، شما به عنوان خریدار این کتاب در اینترنت به جستجوی چه چیزی می روید؟

اگر کتاب شما محتوای علمی و دانشگاهی دارد، به شما تبریک می گوییم، کافی است دانشجو یا فرد ی را تصور کنید به دنبال مطالب کتاب شما می گردد. پس متنی را انتخاب کنید که در کتاب شما برجسته است. وجود یک مقاله در فروم ها در این باره (که می تواند بخشی از کتاب شما باشد) به همراه یک لینک به سایت آمازون نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. البته توجه داشته باشید که مخاطبین شما در حال حاضر داخل ایران نمی کنند چرا که خرید از داخل ایران از سایت های خارجی به صرفه نیست بخصوص اینکه قیمت کاغذ خارج از کشور بالاست. همچنانکه تبلیغ آن به وسیله ی پیشنهاد آن به دانشگاه های خارجی خود مزیتی است.

اگر کتاب شما محتوایی فرهنگی دارد، آن را به دیگران پیشنهاد کنید. وجود یک مقاله در فروم ها یا معرفی آن به دوستان شما خارج از کشور، خود کمک بزرگی است. علاوه بر اینکه محتوای کتاب شما می تواند موضوعات رایج پر طرفدار خارج از کشور نیز باشد. برای مثال، گزیده ای از شاهنامه به همراه تصاویر همراه با آن. این موارد جزو مواردی است که بسیار مورد جستجو قرار میگیرد.

این موضوع بدیهی است که افراد ی که بیشتر از این سایت ها خریداری می کنند، بیشتر انگلیسی زبان هستند؛ لذا محتوای انگلیسی زبان از بازخورد بالاتری برخوردار است.

در کل وجود یک سایت و تبلیغ آن می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. و راه های بسیاری که هر کدام می تواند به عنوان یک راهکار راهگشا متناسب با مخاطب شما، راهگشای دریچه ای برای فروش جهانی و انتقال افکار ارزشمند شما باشد.

در انتها بایستی گفت که تنها موارد چاپ کتاب به این روش برای فروش بالاتر نیست، بلکه کسب اعتبار جهانی، گسترش یک ایده و یا طرز تفکر، برداشتن گامی در جهت تغییر دنیای پیرامونتان و ... باشد.

در نهایت می توانید از پلن های تبلیغاتی ما برای فروش بیشتر آثار فرهنگی خود بهره برید بخصوص اینکه این روش تبلیغات در سایت آموزون و سایت های مشابه قرار می گیرد که از اعتبار بالایی برخوردار هستند. جدای از آن این تبلیغات به صورت هوشمند برای اثر شما بهینه می شوند و تنها برای کاربرانی نمایش داده می شوند که در مورد مطالب کتاب شما یا دیگر محصولات فرهنگی مرتبط با آثار شما در اینترنت جستجو می کنند. لذا این گزینه می تواند از بهترین گزینه های موجود باشد.

اگر کتاب یا موسیقی و فیلم شما در ایران بازار خوبی دارد، چرا به فروش جهانی آن فکر نکنید؟!